O czym należy pamiętać przygotowując wizytówkę do druku?

Wizytówka zawierająca logo firmy, imię i nazwisko jej właściciela, zajmowane stanowisko oraz dane kontaktowe to jeden z podstawowych elementów promocyjnych firmy, który jest wykorzystywany do nawiązywania i utrzymywania kontaktów biznesowych. Rola tego niewielkiego kartonika papieru jest nie do przecenienia, gdyż to właśnie dzięki niemu można osiągnąć znacznie więcej niż podczas innych działań promocyjnych. Jednak aby wizytówka osiągnęła założone efekty i przyniosła oczekiwane rezultaty, to musi być nie tylko dobrze zaprojektowana, ale także w odpowiedni sposób wydrukowana.

Wiele osób zlecających zaprojektowanie i wykonanie wizytówek zadaje mi pytanie, czym powinna się ona charakteryzować. Z doświadczenia wiem, iż projektowanie graficzne wizytówek powinno odbywać się według pewnych zasad, a sama wizytówka powinna nie tylko zawierać obowiązkowe dane, ale także charakteryzować się przejrzystością, atrakcyjnością, oryginalnością i odpowiednim układem. Jednak tworząc projekt graficzny wizytówki zawsze pamiętam o tym, iż docelowo będzie ona wydrukowana. W związku z tym zwracam szczególną uwagę na te elementy projektu, które decydują o jakości wydruku.

Projektowanie graficzne wizytówki przeznaczonej do druku powinno odbywać się według pewnych standardów. O czym należy pamiętać? Oto moja podstawowa lista, do której stosuję się podczas pracy:

- umieszczenie w projekcie spadów i marginesów, które powinny wynosić co najmniej kilka milimetrów (ich zachowanie gwarantuje, iż podczas druku żadna treść nie zostanie ucięta), - zastosowanie palety barw CMYK (czyli kolorów stosowanych do wydruku), - zamiana tekstu na krzywe (brak określonej czcionki w programie graficznym drukarni może skończyć się graficzną katastrofą), - tworzenie efektów specjalnych przy użyciu map bitowych.

Kwestią podstawową w przygotowywaniu projektu graficznego wizytówki jest wykorzystywanie zdjęć i grafik o odpowiedniej rozdzielczości (wyższej niż ta, która może być wyświetlana na stronach internetowych). Pamiętanie o tych zasadach zminimalizuje ryzyko nieudanego wydruku, a tym samym ponoszenia dodatkowych kosztów i przedłużania terminu realizacji danego projektu.