Tworzenie ulotki składanej

Projektowanie ulotek wymaga nie tylko znajomości programów graficznych, ale także reguł rządzących marketingiem oraz wiele kreatywności oraz wyobraźni. W swojej pracy nad takimi narzędziami reklamowymi, jak ulotki składane, staram się brać pod uwagę nie tylko ich estetykę, ale również to, czy mają potencjał skutecznego przyciągania klientów.

Idealna ulotka

Ulotki składane to często wybierana przez klientów forma tego narzędzia. Ma ona więcej miejsca na zamieszczenie ważnych, z punktu widzenia odbiorcy produktu lub usługi, informacji. Czołowe miejsce w każdej ulotce powinno zajmować logo firmowe, które służy identyfikacji wizualnej. Umieszczam je na projekcie w takim miejscu, by łatwo rzucało się w oczy. Kolejny ważny element składowy to chwytliwe hasło reklamowe. Powinno ono skłaniać do tego, by zapoznać się z dalszą częścią ulotki. Obecnie modne są ulotki w minimalistycznym i ascetycznym stylu. Dzięki temu są one przejrzyste, ale chętnie projektowałam i nadal kreuję również narzędzia reklamowe w klimacie retro, romantycznym czy męskim.

Wiele zależy oczywiście od branży. Na przykład ulotki firmy zajmującej się branżą weselną, raczej zaprojektowałabym w stylu romantycznym, na przykład stosując ozdobną czcionkę oraz inne podobne elementy graficzne. Jeżeli klient ma inne wymagania i wizję, to moim zadaniem jest połączyć ją z tym, co będzie najefektywniej działało jeżeli chodzi o promocję marki, ponieważ przecież to najważniejsze zadanie ulotek reklamowych, niezależnie od branży czy ich stylu.