Jestem grafikiem i zajmuję się reklamą...

Czy grafik zajmujący się reklamą może być kobietą? Z punktu widzenia języka polskiego raczej nie. No bo jak miałabym się nazywać? Czy "graficzka internetowa" w ogóle istnieje? Odstawmy jednak kwestię płci na bok a zajmijmy się tym co ważne, czyli reklamą.

Ulotki - moja specjalność

Ulotkami zajmuję się już od kilku dobrych lat. Przez ten czas zrealizowałam szereg usług, dla najbardziej wymagających Klientów. Uważacie, że jest to "czcze, marketingowe gadanie"? Pewnie nie zdajecie sobie sprawy, jak wymagający mogą być Klienci. No ale cóż - Klient płaci, Klient wymaga...

Co realizuję?

Odpowiedź wydawałaby się prosta. Przecież projektuję i realizuję ulotki reklamowe. Jednak - z punktu widzenia grafika - jest to zajęcie o wiele bardziej wielopłaszczyznowe. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę formaty ulotek dla firm.

Najczęściej spotykane formaty ulotek dla firm to:

  • Ulotki A7 (74 x 105 mm)
  • Ulotki A6 (105 x 148 mm)
  • Ulotki DL (99 x 210 mm)
  • Ulotki A5 (148 x 210 mm)
  • Ulotki A4 (210 x 297 mm)
  • Ulotki A3 (297 x 420 mm)
  • Ulotki 120x120
  • Ulotki 150x150
  • Ulotki 200x200
  • Ulotki 105x297

Inaczej sprawa wygląda z projektowaniem grafiki na małej A7-ce a inaczej na dużych powierzchniach przekraczających 400 milimetrów. To, co często otrzymujecie bezpośrednio do rąk, jest efektem pracy nie tylko mnie, ale też całego sztabu ludzi, którzy wraz ze mną projektują wzór każdej ulotki, drukują go itd. Czy to oznacza, że nie lubię swojej pracy? Nie, wręcz przeciwnie - bardzo ją kocham. I nie zamieniłabym jej na żadną inną.