Kilka słów o projektowaniu kalendarzy

Ostatnio dużo zastanawiałam się nad tematem projektowania kalendarzy. Głównie dlatego, że ich oferta w ostatnich latach znacznie się poszerzyła. Producenci uderzają w różne grupy wiekowe, różne zainteresowania i typy osobowości. Kalendarze same w sobie mogą być świetnym nośnikiem reklamy produktu, firmy a nawet konkretnej osoby.

Reklama na okładce kalendarza

Największą zaletą jest to, że w przypadku kalendarza, reklama wcale nie musi wyglądać nachalnie. Czasem zdarzało mi się projektowanie kalendarzy, w których musiałam umieścić logo mojego klienta na okładce. Naturalnie, były one później wręczane przez firmę jako prezent dla kontrahentów, w ramach podziękowania za dobrą współpracę. Pomysł doskonały. Nikt takiego kalendarza nie wyrzuci do śmieci i prawdopodobnie będzie z niego korzystał cały kolejny rok. Będzie go ze sobą wszędzie nosił, a wraz z nim logo firmy, dla której ów kalendarz zaprojektowałam.

Jak zrobić to dobrze?

Projekt kalendarza wcale nie musi skupiać się na obszarze działalności firmy. Może być zupełnie uniwersalny. Ja bardzo często właśnie tak robię. Wtedy mam największą szansę na to, że kontrahent mojego klienta wykorzysta kalendarz dla swoich potrzeb. Zdarzało mi się ryzykować i projektować nieco bardziej ekstrawaganckie kalendarze, skupiające się stricte na obszarze działania firmy. Wymaga to jednak dużego wyczucia. Nie można przesadzić z nachalnością, aby nie przekroczyć granicy dobrego smaku.