Pieczątka na dobry początek

Każde działające przedsiębiorstwo, bądź firma, muszą posiadać podstawowe atrybuty składające się na ich działalność, takie jak nazwa, logo, siedziba oraz określona branża czy zakres usług. Wymagane jest również posiadanie pieczątki firmy, którą musi być opatrzona prowadzona w firmie dokumentacja. Istotne jest zatem, aby była ona skonstruowana w taki sposób, aby spełniała wszelkie wymogi i zawierała odpowiednie dane.

To, jak zaprojektować pieczątkę, musi być dobrze przemyślane oraz skonsultowane, aby mogła ona służyć firmie bez zastrzeżeń. Jako grafik reklamowy, spotkałam się już z przeróżnymi pomysłami na model i wzór pieczątki, za każdym razem staram się jednak uczulać na to, że ma ona być przede wszystkim wizytówką firmy.

Projektując pieczątkę dla firm należy pamiętać, że musi ona zawierać określone informacje, umożliwiające jednoznaczne zidentyfikowanie przedsiębiorstwa (dane teleadresowe, numery identyfikacyjne). Często zachęcam również do tego, aby posłużyć się pieczątką firmy do celów marketingowych. Umieszczenie na niej loga firmy może być ku temu doskonałym pomysłem, jak również sposobem na wzmocnienie identyfikacji marki. W projektowaniu pieczątek, oprócz umieszczania właściwej treści, zajmuję się w dużym stopniu jej oprawą graficzną. Polega ona na odpowiednim doborze rozmiarów czcionki, zapewniających wyróżnienie najbardziej pożądanych znaków, dopasowaniem kolorystyki oraz dogodnym rozmieszczeniu elementów pieczątki. Każdy pomysł i koncepcja klientów na to, jak zaprojektować pieczątkę, jest czymś na czym klientowi zależy. Staram się zatem wypracować z nim wspólny kompromis, w którym jego upodobania spotkają się z wiedzą, radą i doświadczeniem z mojej strony.