Reklamuj się z gustem!

O problemie z reklamą w Polsce wie już chyba każdy, który chociaż raz przechadzał się naszymi krajowymi ulicami. Wiele z nich jest zaśmieconych, zniszczonych przez nagromadzenie reklam, każdej z innej bajki, co więcej, tworzonych bez gustu, przy minimalnym nakładzie pracy i środków. Weźmy zatem sprawę w swoje ręce - projektujmy dobrze, a przynajmniej wystarczająco dobrze - tak, aby nie ranić oczu innych ludzi, żeby zachęcać turystów, aby nie omijali naszego pięknego kraju.

Ważna kwestia - otoczenie

Jak to robić? Jako graficzka podzielę się kilkoma uwagami na ten temat. Przede wszystkim, projektując skuteczne szyldy reklamowe , zwróćmy uwagę na kontekst! Zaobserwujmy w jakiej okolicy znajduje się baner lub szyld restauracji albo zakładu. Czy jest to zabytkowa tkanka miejska, a może nowoczesne osiedle? Do każdej z tych przestrzeni będzie pasowała inna reklama - odmienne style, kroje czcionek. Poza tym zwróćmy uwagę czy gama barwna, której używamy koresponduje z tym, co znajduje się obok - z budynkami, z innymi szyldami, z małą architekturą.

Zachowaj odrębność

Czy to znaczy jednak, że mamy zwracać większą uwagę na otoczenie niż na nasz własny projekt? Absolutnie nie! Zachowujmy to, co jest najważniejsze - kolorystykę, jaką zawiera oprawa graficzna firmy, nie wprowadzajmy tradycyjnych, historyzujących grafik reklamując salon meblowy z nowoczesnym sprzętem. Zwracajmy jednak uwagę na otoczenie - zawsze w jakiś sposób możemy się do niego dopasować, jednocześnie nie pozostając w cieniu. Wystarczy ruszyć głową i nie iść na łatwiznę!