Ścianki wystawiennicze - co to, po co i dlaczego

Bardzo lubię targi, fora i konferencje. Nie dlatego, że uwielbiam godziny spędzane na słuchaniu prezentacji i wystąpień, ale dlatego, że na wszystkie takie wydarzenia potrzebne są elementy wystawiennicze. Czyli lady, standy, ścianki wystawiennicze, roll upy itp. A to oznacza fajną, bo wymagającą pracę dla grafika. Zaprojektowanie dobrego stoiska, dobrych materiałów to sztuka. Dobre stoisko, czyli jakie?

Po pierwsze - widoczność

Ścianka, roll up, stoisko - każdy element wystawienniczy powinien wyróżniać firmę czy produkt z tłumu innych wystawców. Można i warto grać i jego kolorem i formą. Przy czym nie oznacza to konieczności wykorzystania całej palety barw i najbardziej odjechanego kształtu. Prosty stand ale z podświetleniem potrafi być bardzo zauważalny. Czasem też brak koloru będzie widoczny bardziej, niż choćby intensywny różowy.

Po drugie - czytelność

Dobry materiał wystawienniczy to taki, który jest zrozumiały dla odbiorcy. Przy czym często mniej znaczy więcej - na jednej ściance lepiej zmieścić jeden przekaz niż uparcie komunikować wszystko, co tylko o firmie można powiedzieć. Stoisko ma przemawiać do odbiorcy całością, swoją stroną wizualną a nie tekstem. Tego powinno być jak najmniej.

Po trzecie - spójność

Dobry projekt na wystawę powinien współgrać z całą identyfikacją wizualną firmy lub produktu, tak, żeby od jednego rzutu okiem było wiadomo, z kim i czym ma się do czynienia. Materiał musi pasować do innych materiałów marketingowych ale też do wizerunku firmy czy produktu.